InterStim-behandling

Här diskuteras allmänna frågor om kronisk uretrit.

InterStim-behandling

Inläggav frallamedost » 03 maj 2012, 12:46

Åh vad jag blev sugen på att prova det här!

http://www.medtronic.se/sjukdom/analink ... /index.htm

Tydligen kan man göra det på prov först, och senare sätta in den permanent om det funkar.
Den används traditionellt mot urininkontinens och trägningar (det senare vet jag att många av er lider väldigt mycket av), men jag har hittat information om folk med IC (som är en sjukdom som liknar uretrit) som har blivit av med smärta med hjälp av detta!

Mediciner som funkar mot trägningar och urininkontinens har hjälpt mig väldigt mycket, fastän jag inte har så mycket problem med det. Det har i alla fall hjälpt mot min smärta. Tänk om det här kan hjälpa med? Åh, blev väldigt peppad!

Har ni hört något om detta?
Kanske någon till och med provat?
Sugna?

Ska helt klart ta upp detta med min läkare nästa gång vi möts.

Från hemsidan:
Leva med InterStim™
När din Medtronic InterStim-nervstimulator har implanterats och snitten har läkts kan du återgå till dina vanliga aktiviteter. Patienter som har fått en Medtronic InterStim-nervstimulator har kunnat göra sådant som de tidigare inte kunde, till exempel äta ute, ta långa promenader, gå på bio och resa.

Jag typ gråter, sista meningen var så galet spot on. FRISK NU TACK
frallamedost
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 sep 2011, 23:26

Re: InterStim-behandling

Inläggav Nikke » 04 maj 2012, 15:30

Verkligen mycket intressant. Det verkar som den primärt är tänkt för neurologiskt skadade patienter men vem vet hur den kan användas. Maila Medtronics och fråga dom vem i Sverige som utför implantaten! För min del tror jag att jag har haft uretriten för kort tid ännu ( "endast" 2 år) för att man skall prova en implantatsbehandling. Men jag tänker alla gånger jag har längtat efter att få bli förlamad eller "klippa" nerverna till blåsan för att slippa alla symtomen- då verkar ju detta som ett ljuvligt alternativ. Och mycket bra att ha det i bakhuvudet/bakfickan den dagen man känner att man hellre vill ta till snaran.
Nikke
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 feb 2012, 00:38

Re: InterStim-behandling

Inläggav frallamedost » 05 maj 2012, 13:37

http://www.medtronic.se/sjukdom/urinret ... /index.htm

Här kan man se vars man kan göra detta. Det verkar vara lite överallt.

Jag är verkligen sugen på att prova detta.

Tydligen kan man göra detta på Norrlands Universitetssjukhus på urologmottagningen (där jag går nu!!)
frallamedost
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 18 sep 2011, 23:26


Återgå till Allmänna frågor om uretrit

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron