Hejsan!
Tänkte bara lägga en tråd om ett bekymmer som jag upplever är jättejobbigt med uretriten - tamponger.
Jag föredrar tamponger över bindor på många sätt. De 2-3 första dagarna har jag för rikliga blödningar för att ens de största tampongerna ska hålla längre än någon enstaka timme, vilket innebär också att det inte är sådär överdrivet mysigt att ha bindor heller. Då vore ju kombinationern ultimat. Min mens räcker 7-8 dagar ungefär, och de resterande dagarna föredrar jag helt klart tampong framför binda.
DOCK så innebär tamponger uretritproblem-deluxe. Jag får alltid mycket värre med uretriten direkt jag använder tamponger, oavsett om det är sådana där monster jag använder från början, eller de minste som man använder sista dagen.
Det gör som inte ont från början, utan börjar efter någon timme. Det gör också väldigt ont långt efter att jag dragit ut den. I själva muffen så svider det ytterst lite.
Det har blivit så att jag i princip slutat använda tamponger nu.
Kan tillägga att jag ofta får väldigt mycket mensvärk, och att jag går på p-piller. Mensmängden och menssmärtan har minskat sedan jag började, men är fortfarande onödigt överdriven.
Har ni en liknande mens som jag har, och har ni också väldigt svårt för tamponger?