Resa till värmen

Omfattar inlägg gällande alternativa behandlingar.

Resa till värmen

Inläggav just.me91 » 07 aug 2011, 17:57

Måste berätta om en mycket märklig grej.

I februari i år åkte jag till Australien och backpackade + Thailand i 3 ½ månad. Varmt var det nästan hela tiden, men mindre varmt i Australien ca 15-20 grader och i Thailand ca 30-35 grader. När jag först kom till Australien hade jag ett hel**te att anpassa mig till vädret. Uretriten var extremt jobbig. Men jag höll ut i en vecka så blev allt mycket mycket bättre än jag haft det på länge (vart en jobbig vinter). Sen resten av tiden i Australien glömde jag nästan bort att uretriten. Sen åkte jag till Thailand där det blev mycket värre igen men efter några dagar kändes det som om kroppen anpassat sig igen och det blev lika bra igen. Kändes som om kroppen bara behövde anpassa sig till det varma vädret sen var det toppen. Använde inga mediciner eller liknande heller.

Sen när jag kom hem till Sverige igen (dock var det ju sommar) så tog det en vecka sen mår jag lika bra igen. Har knappt haft ont sen jag kom hem och det var liksom i mitten på juni. Snacka om att allt har blivit tusen ggr bättre sen jag varit iväg i VÄRMEN i 3 ½ månad (peppar,peppar). Tror starkt på teorin om att värme hjälper.

Så boka direkt en låång varm resa ;)
just.me91
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 jul 2011, 23:49

Re: Resa till värmen

Inläggav Jenny » 10 aug 2011, 13:39

Jag har märkt att jag haft mindre ont när jag vart på resande fot. Har ofta haft ont första dagen, men sedan inte haft några besvär. Nu har jag kmmit på vad det beror på. Det beror på at man går så mycket när man är på resa! I vanliga fall sitter jag ju ner flera timmar om dagen och plugga. Det där med första dagens smärta på resan tror jag handlar om att jag då ofta suttit ned länge utan möjlighet att röra på mig. För två år sedan var jag i Alaska i tre månader, och var då helt symptomfri under hela tiden. Har i efterhand förstått att det kanske berodde på att jag i princip aldrig satt, i alla fall inte på stol. Så i mitt fall är det rörelsen och ståendet snarare än klimate, som är grejen!
Jenny
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 apr 2011, 10:52

Re: Resa till värmen

Inläggav svipp » 14 aug 2011, 18:24

Har också varit i värmen på Kreta en vecka. Kände inte av uritriten mer än lite en fm. Så fort jag kom hem blev jag sämre igen!!!!!
svipp
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 mar 2011, 14:41

Re: Resa till värmen

Inläggav svenberg » 29 jan 2012, 17:53

Tips http://www.dahlsafaris.se erbjuder resor till värmen.
svenberg
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 jan 2012, 13:46

Re: Resa till värmen

Inläggav yodie » 16 aug 2014, 11:59

Jag tror starkt på teorin om att värme hjälper. Denna sommar (speciellt i Juli) har det varit oerhört varmt här uppe i norra delen av Sverige. (Över 23 i princip varje dag), jag har till och med kunnat bada, cykla och ha klänning, kjol, shorts! (Föregående somrar har jag behövt gå med långkalsonger och långa jeans).

Men så fort augusti nu kom, så fick jag symptomen tillbaka. Och det första jag gjorde var att boka en resa till Thailand i december (3v) åh vad jag längtar och hoppas det blir bra där!

Jag reste till England och var där ca 1v med vänner i november förra året, under hela resans tid hade jag oerhört ont :cry:, fastän jag gick hela tiden och inte satt ner. Är så glad för er att ni haft bra semestrar <3 och jag önskar att det blir lika lyckat för mig (aldrig rest till ett varmt klimat).

Kram på er alla!
yodie
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 maj 2014, 23:13


Återgå till Alternativa behandlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron