Jag har hittat 3 olika sorters tee som har börjat hjälpa mig.
Ledins Curite: är ett utrensande och genomsköljande örtte. De 6 olika örterna kompletterar varandra och ger tillsammans ett välgörande hälsote. Curite passar även bra att använda i samband med fasta, reningskurer eller efter träning.
Innehåller maskros, kamomill, persiljerot, brännässla, fänkål och pepparmynta.
Finns att köpa på Life för ca 69-79 kr.
Bearberry & Amer Tea: Det står på engelska i förteckningen som lyder följande, Bearberry and Amer tea is tea blend, designed to compensate for the abscence of active principles useful in the daily nutrition. It has a beneficial effect on bacterial infections and inflammatory processes on prostate, urinary system, diarrhea and diabetes. It helps the ejection of sand and small stones from kidneys. Finns att köpa på balkan avdelningen på City Gross i Malmö (Rosengård) för 13:95kr (20 påsar).
Uvin H: är det tee jag har på forumet hört bäst om. Att man nästan kan bli symptomfri! Dock så är det lite omständigare då man själv ska tillbereda teet, (lite lat). Påsen innehåller 50g som ska räcka till ungefär 20 koppar. Man häller 2 dl hett vatten över 1 tesked blad och låter stå i en halvtimme. Man ska dricka den 2-3 ggr per dag, alltid färsklagad. På förpackningen råder dom att man inte ska blanda att samtidigt inta fruktjuicer och c-vitamin, då detta försurar urinen. Innehåller mjölonblad, ljungblommor, björkblad, busktörnerot, åkerfräken och majssilke. Kostar mellan 25-30 kr på City Gross Malmö (Rosengård) balkanavdelningen.
På min blogg ( overleva-uretrit.bloggplatsen.se )kan ni även se bild på hur de olika teen ser ut, så att ni hittar rätt. tee.